Sunday, April 28, 2013

Doa Seorang Kekasih

Ya Allah...
seandainya telah Kau catatkan, 
dia milikku, tercipta untuk diriku,
Satukanlah hatinye dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan ..

Ya Allah ..
ku mohon apa yang telah Kau takdirkan
ku harap ia adalah yang terbaik buatku 
kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku yang maha Pemurah 
beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa
Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku pasangan yang beriman
bisa menemani aku
Supaya ku dan dia dapat melayar bahtera
ke muara cinta yang Engaku redhai ..

Ya Tuhanku yang maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan  Engkau biarkan ku sendiri
agarku bisa behagia
walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkanlah yang telah patah
Ku inginkan bahagia di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan kumohon segalanya .. 

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan...
Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia di sisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan




Ya Allah
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Agarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersamanya


Jangan Engkau biarkan aku sendirian..


Di dunia mahupun di akhirat sana

Hindarkanlah aku dari kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku pasangan yang beriman

supaya aku dan dia dapat membina mahligai kebahagiaan hidup

ke jalan yang Engkau redhai

dan kurniakanlahku keturunan yang soleh dan solehah.. 

Aamiin .. Ya Rabbal 'Alamin ..





thnkx a lot for reading

No comments:

Post a Comment

komen ??